Za grandioznost

Kriterij.si, 26. julij 2018 ― Za grandioznost Sezona 2017/2018 Urednik Thu, 07/26/2018 - 16:11 Za grandioznost Kolikor mi je znano, Bunker nikoli ni težil k temu, da bi teatrsko produkcijo v Stari elektrarni opredeljevalo specifično vsebinsko programsko vodilo. To seveda pripelje do slavnega pluralizma poetik, ki smo mu bili priče tudi v zadnji, nedavno zaključeni sezoni na omenjeni lokaciji. Seveda se kljub temu ni mogoče izogniti opažanju skupnih imenovalcev, ki se organsko, skozi svojo zgodovinsko perspektivo, vpisujejo v produkcijo, pri čemer pa je skozi mnoštvo form treba opazovati različnost načinov tega vpisovanja. Prav tako se je vedno dobro ogniti iskanju zeitgeista, mitičnega duha časa, ki naj bi ga od Hegla do slovenskih glasov generacije nosile posebej navdahnjene persone ali skupine, duha časa kot nečesa, kar se razprostira od Vzhoda k Zahodu, od nižjega delavskega k višjemu delavskemu oziroma srednjemu razredu, v vedno višjih koncentracijah in z vedno višjo milostjo. Poleg tega smo vedno blizu nevarnosti, da v teatru vidimo komentar in k videnemu ter slišanemu pristopamo z že vnaprej pripravljenimi pred-sodki o tem, o čem so ti ali oni želeli govoriti; sploh se taka nevarnost pojavlja v malem prostoru, kjer se znanstva zgoščajo do znatnih razsežnosti in bistveno posegajo v odrska in druga dogajanja ter pogosto delujejo na način samouresničujoče se prerokbe. Poskusimo to zamršenost vseeno zagrabiti nekoliko vehementno, pri delu Beton Ltd.: Ich kann nicht anders, ki govori o paranoji in vzrokih zanjo. Deklarativno so to teroristi, zajebana geopolitična situacija in vsesplošna kulturna degradacija, a z nekoliko pozornosti in branja znakov lahko razberemo, da gre prav tako za paranojo, ki jo določa majhnost, internost neke scene, nalik tirolski alpski naselbini. Tu se najbolje spletata mikro- in makrookolje, lokalnost, ki določa globalno perspektivo in obratno, to razmerje pa se nam še zmeraj zdi bistveno za razumevanje produkcij v slovenskem prostoru. Doživetje komada v dvoran

Iz prve vrste: Fotopub

Asociacija, 26. julij 2018 ― Društvo za sodobno kulturo Fotopub v Novem mestu pripravlja festival sodobne avtorske fotografije, hkrati pa se osredotoča na raziskovanje povezav med fotografijo in ostalimi umetniškimi področji. Fotopub je članica Asociacije, za rubiriko Iz prve vrste, v kateri skozi naše glasilo Kulturosfera predstavljamo članstvo mreže, pa sta odgovarjala predsednik društva Dušan Josip Smodej in podpredsednik Tadej … Preberi več o Iz prve vrste: Fotopub

Zaključno srečanje članov Asociacije

Asociacija, 26. julij 2018 ― Člani in prijatelji Asociacije se vsako leto ob zaključku sezone srečamo na neformalnem srečanju, kjer osvetlimo zmage in izzive preteklega leta, ter se pogovarjamo o načrtih za prihodnje. Tudi tokrat smo se srečali konec junija. Asociacija se je večino leta srečevala z velikimi zagovorniškimi izzivi, predvsem v kontekstu umeščanja nevladnih organizacij in samozaposlenih v kulturi … Preberi več o Zaključno srečanje članov Asociacije

Društva in društveno življenje na območju občine Štore do 2. svetovne vojne

Kamra.si, 26. julij 2018 ― Železarski muzej Štore in Osrednja knjižnica Celje vabita do 15. septembra v Galerijo muzeja na Teharjah pri Celju na ogled razstave Društva in društveno življenje na območju občine Štore do 2. svetovne vojne avtorja Mateja Ocvirka.  Vodstvo po razstavi: sreda, 12. 9. 2018 ob 18. uri Razstavo je omogočila Osrednja knjižnica Celje
Sokolski dom in telovadišče Sokola I na Taboru

Sokolski dom in telovadišče Sokola I na Taboru

Zgodovina na dlani, 26. julij 2018 ― Ljubljansko telovadno društvo Sokol I je nastalo leta 1907, po tem ko je na pobudo gimnazijskega profesorja in liberalnega politika dr. Pavla Pestotnika iz Ljubljanskega Sokola izstopila manjša skupina mlajših sokolov. Ti so bili nezadovoljni s razmerami v vodilnem slovenskem sokolskem društvu in smerjo, ki jo je vodil dr. Viktor … Preberi The post Sokolski dom in telovadišče Sokola I na Taboru appeared first on Zgodovina na dlani.

MEDIA – filmsko izobraževanje: Kinodvor in Otok v treh uspešnih projektih!

CED, 26. julij 2018 ― Javni zavod Kinodvor in zavod Otok sta partnerja v treh od osmih projektov, podprtih na evropski ravni v okviru MEDIA razpisa Ustvarjalne Evrope za filmsko izobraževanje v 2018! Pobude s slovensko udeležbo, Cinemini Europe, Moving Cinema in The Film Corner Reloaded, bodo črpale približno 600.000 EUR, od skupno 2 mio EUR, ki jih EU letos namenja tovrstnim projektom. Iskrene čestitke!

Sound Explicit 2018

Center in Galerija P74, 26. julij 2018 ― 3. – 4. 9. 2018 Galerija Jakopič, Slovenska cesta 9, Ljubljana Sound Explicit je ciklus zvočnih in avdio eksperimentalnih dogodkov, ki predstavljajo širok žanrski razpon – od zvočnih raziskav in improvizirane glasbe do eksperimentalnih zvočnih projektov. Ciklus smo zasnovali v letu 2003, da bi podprli neodvisno raziskovanje in kreativno ustvarjanje na področju zvočnih umetnosti, ki […]

Arhitekturno zapeljevanje

OUTSIDER, 26. julij 2018 ― Ljubezensko zapeljevanje je mnogo bolj zahtevno in manj prefinjeno, odkar so arhitekti v stanovanja uvedli hodnike. Temu bi nedvomno pritrdil Jean-Francois de Bastide, francoski rokokojski pisatelj in dramatik, ki nam je zapustil enega izmed najbolj nenavadnih literarnih spojev arhitekture in erotike.  V mikavnih in dekadentnih zadnjih desetletjih starega režima, ko je po Franciji grozeče odmevala…

1934 – Umre Rudolf Maister

Zgodovina na dlani, 26. julij 2018 26. julija leta 1934 je v Uncu pri Rakeku zaradi posledic možganske kapi, ki jo je doživel nekaj dni prej, umrl slovenski pesnik in vojskovodja Rudolf Maister Vojanov. Star je bil 60 let. Ob prevozu njegovih posmrtnih ostankov z Unca v Maribor se je v Ljubljani in Celju poklonila velika … Preberi The post 1934 – Umre Rudolf Maister appeared first on Zgodovina na dlani.
Znan je program 75. beneškega filmskega festivala

Znan je program 75. beneškega filmskega festivala

Misli, 26. julij 2018 ― Znan je program 75. mednarodnega filmskega festivala v Benetkah, ki bo potekal od 29. avgusta do 8. septembra. V tekmi za zlatega leva je 21 filmov, med njimi otvoritveni film festivala First Man režiserja Damiana Chazella o Neilu Armstrongu, v katerem je glavno vlogo odigral Ryan Gosling. Močno je na festivalu zastopana ameriška kinematografija.
Zakaj sem ubila najboljšo prijateljico: krvavim, torej sem

Zakaj sem ubila najboljšo prijateljico: krvavim, torej sem

Konteksti (Tomaž Bešter), 26. julij 2018 ― vir slike: modrijan.si Prijateljstvo je izjemno kompleksna tema. Mnogo let je tega, ko je o tem pisal Aristotel v Nikomahovi etiki in najbrž bo še velikokrat prisotna v raznih literarnih poizkusih. Prijateljstvo se ne začne v odnosu do drugega, ampak že prej. In tudi konča ne v mnoštvu, ampak v odnosu do samega sebe. In na vseh koncih teh vozlišč, ki tvorijo simpatije med ljudmi, njihovo sodelovanje in željo po skupnem preživljanju časa, je mnogo konfliktov. Tako se zdi, da so ti konflikti tudi jedro 118. edicije zbirke Bralec, za katero skrbijo pri založbi Modrijan. Izšel je namreč roman Amande Mihalopulu Zakaj sem ubila najboljšo prijateljico, v prevodu Klarise Jovanović. In gre za dinamično branje, v katerem se prepleta pripoved Marie, ki opisuje desetletje ali dve prijateljstva z Anno, njuno odraščanje, nasprotja, napetosti, okolico, politiko, mesta, ujetost v duh družbenih sprememb in iskanje lastnega pečata v sebi in drugem. Brisanje tujega pečata na sebi. Amanda Mihalopulu ne ponuja preproste linearne izkušnje. Tako kot ima čas v nekem odnosu, s spomini vred zelo pomembno vlogo, je tudi roman napisan v čistem rokenrolu. Stik bralca s prostorom in časom pripovedi je, v skladu z naracijo spominov, ki so bržkone natanko tako neurejeni, bitka s koncentracijo. Bitka, ki pa jo Amanda dobi zaradi dobrega pisanja. Iskriva pripoved torej pelje od otroštva dveh deklet do njunih tridesetih. Spremljamo devetletno Mario, ki je pristala v Grčiji, kjer si ne želi biti. Pogreša svoj dom v Ikeji. V Nigerijo jo vlečejo spomini na hišo in vse, kar se je tam dogajalo, tudi ljudi in očeta. V Grčijo sta odšli skupaj z mamo, ki je stroga in striktna pri mnogih rečeh. Ana v Grčiji ni vesela. V šoli nima prijateljev in skozi otroška sanjarjenja za tistim, kar si želi njeno srce, se odpravi tudi na pot v Nigerijo. Brez uspeha, seveda. Odnos do zemlje, države, kjer se nahaja, je tudi odnos do ljudi, ki sobivajo z njo. Dvojnost dojemanja svojega položaja že rano otroštvo Aman
Silvija Borovnik: Večkulturnost in medkulturnost v slovenski književnosti

Silvija Borovnik: Večkulturnost in medkulturnost v slovenski književnosti

ARS Izšlo je, 26. julij 2018 ― »Naše identitete ne tvori tista pesem, ki jo preberemo, ampak tista, h kateri se vračamo.« Dr. Silvija Borovnik je prevajalka (med drugim je objavila izbor avstrijske kratke proze Prekoračiti obzorje), redna profesorica za slovensko književnost na Oddelku za slovanske jezike in književnosti Filozofske fakultete Univerze v Mariboru ter literarna znanstvenica. Raziskuje sodobno slovensko prozo in pomemben del njenega literarnovednega delovanja je posvečen  pripovedništvu slovenskih avtoric. Njeno najnovejše literarnovedno delo Večkulturnost in medkulturnost v slovenski književnosti je izšlo v zbirki Zora pri Univerzitetni založbi Univerze v Mariboru. Kot njegov moto je postavila misel pesnika, esejista in kulturnega sociologa Aleša Debeljaka: »Naše identitete ne tvori tista pesem, ki jo preberemo, ampak tista, h kateri se vračamo.« V prvem, obsežnejšem delu z naslovom O književnosti je zgoščeno in pregledno analizirala opuse avtorjev, ki so se v svojih literarnih delih in/ali eksistencialno srečali z večkulturnostjo in medkulturnostjo, v drugem delu z naslovom O slovenščini doma in po svetu pa se je avtorica predstavila kot intelektualka, ki zagovarja slovenščino na vseh ravneh, tudi na univerzi s pretirano trgovsko žilico. Več o monografiji bo avtorica povedala v oddaji Izšlo je v pogovoru z Markom Goljo.
Good Night Stories for Ordinary Girls*

Good Night Stories for Ordinary Girls*

Airbeletrina, 26. julij 2018 ― Nekega dne na koncu letošnjega aprila sem ugotovila, da obstaja nekaj, čemur se reče slovenska jutub scena. Na ta dan sem spoznala tudi, da – čeprav velik del življenja preživim na socialnih omrežjih in se imam za osebo, ki na splošno poskuša približno slediti času in pri tem ne moralizira – v resnici še malo nisem apdejtana. Moje najljubše in primarno socialno omrežje je še vedno fejsbuk. Poleg fejsbuka redno uporabljam samo še instagram. Moj že nekajkrat obujeni, pa nikoli zares osvojeni tviter račun lebdi nekje sedem plasti globoko v stratosferi odsluženega interneta. Snapchat sem imela nekaj tednov, pa se mi je zdel beden.
Yoko Ono pri 85 letih z novim albumom kliče k miru

Yoko Ono pri 85 letih z novim albumom kliče k miru

Misli, 26. julij 2018 ― Yoko Ono, umetnica in vdova člana skupine The Beatles Johna Lennona, je napovedala, da bo 19. oktobra izšel njen novi album Warzone. Nanj je 85-letnica uvrstila 13 na novo interpretiranih lastnih pesmi, ustvarjenih med letoma 1970 in 2009, ki širijo sporočila miru. Med njimi je znana oda svobodi Imagine.
še novic