SEM,
18. maj 2016
―
Umetnica Bianca Baldi je v okviru umetniške rezidence v Slovenskem etnografskem muzeju pripravila zanimiv muzejski večer. Predstavila je svoja zadnja umetniška projekta in tudi projekt, ki ga razvija v SEM ob srečevanjih z afriškimi zbirkami. Dogodek je potekal v muzeju v torek,
10. maja 2016, ob 18.30 uri.
V mnogih svojih projektih Bianca Baldi s pomočjo artefaktov in arhivskih virov razmišlja o imperializmu in predvsem o njegovi zapuščini, ki jo živimo še danes. Tako poskuša s pomočjo različnih izraznih sredstev - kot so na primer fotografija, film, performans, instalacija – artikulirati, komentirati in reflektirati različne kulturne, politične in ekonomske kontinuitete ter k temu povabiti tudi tiste, ki si njena dela ogledajo. V svojih dveh nedavnih umetniških projektih, ki nam jih je predstavila v muzejskem večeru, je raziskovala artefakte in znake, s pomočjo katerih je reflektirala raziskovanje in ustvarjanje znanja. S projektom Livro de Todo o Universo (2015), ki ga je pripravila v okviru rezidence v AIR Antwerpen v sodelovanju z muzejem Plantin Moretus iz Antwerpna, je reflektirala ambicije moderne Evrope po usvajanju znanja o celotnem svetu. Raziskovanje in pridobivanje znanja o drugih delih sveta pa je komentirala tudi v projektu Zero Latitude (2014), ki ga je pripravila v okviru osmega berlinskega bienala sodobne umetnosti s podporo Goethe-Instituta.
V SEM sta Bianco Baldi najbolj navdihnili dve afriški zbirki, povezani s slovensko ekspedicijo v Togo v času pred prvo svetovno vojno. Prva je zbirka tehničnih fotografij, ki prikazujejo gradnjo prve radiotelegrafske postaje, ki je leta 1913 povezala Afriko z Zahodom (Togo z Nemčijo). Radiotelegrafsko postajo je postavilo nemško podjetje Telefunken, za katerega sta delala tudi dva Slovenca, Anton Codelli in Leo Poljanec, ki sta ob svojem delu med drugim ustvarila tudi bogato fotografsko zbirko. Druga zbirka, ki zanima umetnico, so nenavadni talismani, ki so jih našli v torbi Lea Poljanca. Navdušili so jo