Radio Študent,
30. januar 2017
―
Boćarski dom, Zagreb, 27. in
28. 1. 2017
Na drugi izvedbi zagrebškega dvodnevnega regionalno obarvanega festivala Brijačnica so organizatorji, ki so sicer koncertni promotorji, povezani s Tvornico, dogajanje iz zagrebškega gospodarskega razstavišča prestavili v športno dvorano Boćarskega doma.
V petek zvečer, ko so igrali Pips Chips & Videoclips, Le Cinema, Gatuzo, ljubljanski Čao Portorož, Straight Mickey and the Boyz ter Broken Ideas, se je zbralo malo več kot tisoč obiskovalcev, v soboto, ko so igrali prebujeni Kojoti, Obojeni program, Jonathan, Mašinko, Discohernia, Oružjem protivu otmičara, pa približno dvakrat več. Brijačnica je, kot rečeno, postavljena kot festivalček z rahlim posluhom za regionalno sceno, kar je vsekakor dobro, letos pa je v programu ponudil kombinacijo aktualnega izbora in izbora, ki bi mu lahko pripisali pridevnik nostalgičnega, ter kombinacijo uveljavljenih in novih imen.
Nostalgično v programu so prispevali Le Cinema, ki so konec osemdesetih razvnemali v Kulušiću s priredbami Ramones in izvedbami skladb iz zgodnjega repertoarja benda Film, v katerem so igrali člani zasedbe Le Cinema. Danes ta kombinacija nima posebnega smisla niti vsebinsko niti izvedbeno, čeprav je takoj slišati, da je njihov Piko Stančić vrhunski bobnar, kaj šele vizualno. Pips Chips & Videoclips so bend, ki je na Hrvaškem dosegel popularnost zaradi domnevne karizmatičnosti pevca, frontmana in avtorja Riperja, ki je večkrat zamenjal zasedbo skupine. V Zagrebu so od devetdesetih naprej dobro etablirani, četudi jim razumljivo stopnja privlačnosti niha, toda lokalnih okvirjev niso konkretno presegli, saj je njihova glasbena zgodba preveč lokalna, hermetična in samovšečna. Njihova predstava, razen nekaj redkih trenutkov, ko je zasedba zgradila masivno zvočno steno, je pri recenzentu sprožila vprašanja, kot je denimo, zakaj ljudje sploh plačujejo, da bi gledali tovrstne nastope.
Vibracije v soboto so bile nekoliko bolj živahne. Najprej smo ujeli pun