Borštnikovo srečanje,
27. junij 2019
―
Gledališka kritika je v svojem starem formatu doživela širok niz sprememb, zaradi katerih vedno težje ohranja svoje mesto in domet. Pogosto uporabljena sintagma kriza kritike obenem predpostavlja, da je skupaj z izgubo mesta na področju javne sfere kritika ostala tudi brez svoje vrednosti. V hitro spreminjajočem se svetu z vedno bolj virtualizirano in interaktivno medijsko krajino ter v erodirani javni sferi najbrž ne želimo rehabilitirati smisla kritike v starem pomenu besede, saj se je skozi rekontekstualizacijo preteklih desetletij zamajala tudi kritiška paradigma, ki je ustoličevala suvereno pozicijo kritika kot absolutnega razsodnika umetniške vrednosti.
Kritiko je treba formatirati in na novo premisliti njene možne formate. Kako naj se kritika na novo postavi in vzpostavi? Kakšna instanca kritike bi bila sinhronizirana s sodobnim svetom in sodobno medijsko krajino? Kateri so tisti parametri, ki so nujni, da nekemu besedilu javnega sporočanja še lahko rečemo kritika? Obstajajo primeri besedil, ki po formi niso več klasični kritiški zapisi, pa vendar funkcionirajo na tem strukturnem mestu? Kdo je bralec, s katerim mora kritika računati?
Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenijev sodelovanju s Festivalom Borštnikovo srečanje pripravlja enodnevni mednarodni simpozij Formatirati kritiko, ki bo potekal v četrtek,
24. 10. 2019, v Vetrinjskem dvoru, z vabljenimi mednarodnimi gosti in odprtim pozivom za prispevke.
Vabljeni, da se na simpozij prijavite s kratkim povzetkom prispevka, ki se loteva problematike sodobne kritiške prakse, recepcije in/ali formatov.
Kratke povzetke in morebitna vprašanja pošljite na naslov: dgkts.info@gmail.com.
Dokončni program in razpored predstavitev prispevkov bosta znana v sredini avgusta.
Rok za prijavo:
31. 7. 2019 Datum simpozija:
24. 10. 2019 Pripravljalni odbor: Rok Bozovičar, Pia Brezavšček, Alja Lobnik