Radio Študent,
14. december 2016
―
Trainstation Subart, Kranj,
12. 12. 2016
Slovenija je majhna država z lepim številom manjših in večjih klubov. Mogoče ima vsak hrib svojo cerkev, a na srečo ima tudi večina krajev danes vsaj kak manjši klub, kjer se kalijo drugačne misli, se krešejo različna mnenja in se rolajo ter predstavljajo neobičajna glasbena izrazja. V večjih mestih bi človek skorajda pričakoval, da bodo imela "po defaultu" klube, ki laufajo brez težav in ponujajo non-stop vse živo, a temu niti ni tako. OK, mogoče v Ljubljani, ki je itak po mnenju mnogih center vsega, prav tako mogoče v Mariboru, potem pa se iz velikih mest z vsaj petimi klubi preselimo v velika mesta z največ dvema kluboma. Ali pa celo z enim oziroma – nobenim.
Kranj, to čudovito mesto, je eno takih. Če na hitr'co ocenimo, Kranj, bodimo odkriti, ponuja en sam pravi alternativni center in to je prav železniški Trainstation Subart, tisti nadaljevalni člen čudovite underground ali alternativne tradicije, ki jo je v tem stoletju utrdil najprej Bazen, nato pa še Subart. Kasneje je baklo prevzel na železniški postaji locirani Trainstation Squat, ki je zdaj znan kot Trainstation Subart. V zadnjih letih je kranjski mladini in podobno mislečim začel ponujati drugačno glasbeno, kulturno, literarno in filmsko izhodišče ter središče. Kljub želji mestnih oblasti, da bi ga spremenila v preteklost, si je izbojeval pomembno bitko tudi z okostenelimi uradniki, medtem ko je mesto sâmo malce divjega brata že prej lepo sprejelo in ga sčasoma tudi precej inkorporiralo v kultne dogodke, kot so Kranjska noč, Teden mladih in še kaj. Danes klub ponuja vadnico lokalnim bendom, skate park, dobre tematske zabave, gosti domače in tuje bende ter razne dogodke, na kar redno opozarjajo s svojo uspešno PR mašinerijo. In kakšno zvezo ima s tem koncert Pro-Pain, razen tega, da se je zgodil pač v Kranju in ne v Ljubljani?
Tudi newyorški crossover kvartet Pro-Pain je tako kot Trainstation Subart del scene, a mogoče v očeh marsikoga nima in n