Borštnikovo srečanje,
9. maj 2020
―
Umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje Aleš Novak je za Večer spregovoril o trenutni situaciji v gledališčih in poteku pripravah na letošnji festival. Meni, da bi za uspešno jesensko odprtje gledališč že sedaj potrebovali načrt za ustrezne prilagoditve in ponovni zagon. V zadnjih tednih pogreša javni diskurz na temo kulture in umetnosti, ki je izrazito deficitaren, a toliko bolj potreben. Ker je bila do ustavitve v mesecu marcu gledališka sezona izvedena okoli 80-odstotno, bo festival verodostojen, tečejo prizadevanja, da bi tudi letos, v spremenjenih okoliščinah ohranil mednarodni značaj. Borštnikovo srečanje se pričenja
12. oktobra s programskim sklopom Mlado gledališče, nadaljuje s Študentskim gledališčem ter tekmovalnim, spremljevalnim in strokovnim programom. Slavnostni zaključek s podelitvijo festivalskih nagrad bo v nedeljo,
25. oktobra.
Izpostavljamo nekatere misli. Celoten intervju je bil objavljen v petek,
8. maja 2020, preberete pa ga lahko na tej povezavi.
Tudi pri nas so gledališča zaprta ne samo za obiskovalce, temveč tako rekoč še za ustvarjalce. Da bi jih lahko jeseni znova odprli, bi že sedaj potrebovali načrt za ustrezne prilagoditve in ponovni zagon. Zdaj se je pokazalo, da se še knjižnice in muzeji niso mogli odpreti z danes na jutri, v gledališčih pa je situacija še mnogo bolj zapletena. Gledališki procesi so dolgotrajni, umetniške in organizacijske odločitve pa kompleksne. V nekaterih gledališčih trenutno razmišljajo o tem, da je smiselno prilagoditi sezono tako, da bi bile zasedbe čim manjše in da bi poskrbeli tudi za igralske alternacije za primer, če bi igralec ali igralka zbolela, v drugih pa želijo pripraviti večje predstave, ki bi obeležile ponovni zagon gledališča in izpričevale njegovo ustvarjalno moč. Potrebujemo medresorsko strokovno skupino, ki bi pripravila protokole in smernice za organizacijo dela in ponovno odprtje gledališč.
V teh tednih veliko slišimo o nuji po zagonu nogometa, denim