Na stalnem naslovu najinega početja,
25. april 2016
―
performativno vizualna postavitev
17. 2. 2014, 17.00-19.00; Studio Premik, Ljubljana. Idejna zasnova projekta: Radharani PernarčičAvtorji in izvajalci: Srečko Jorš, Radharani PernarčičProdukcija: Federacija; Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana
»V mojih rokah je na primer nekaj novega, nekak nov način, kako primem pipo ali vilice. Ali pa se je v vilicah pokazalo zdaj nekaj novega, to, kako se dajo prijeti, ne vem. Malo prej, ko sem hotel stopiti v svojo sobo, sem se naglo ustavil, ker sem čutil v roki mrzel predmet, ki je pritegoval mojo pažnjo z neko svojo posebno osebnostjo. Odprl sem roko in pogledal: držal sem samo kljuko pri vratih.« (Jean Paul Sartre, Gnus, 1981: 13)
Fotografija: Sunčan Stone
Ni lahko biti predmet ali vsaj prednostno predmet. Stalno naprej sili persona, organizem, bitje, bivanje. Kako se raz-biti? Tako kot vsega drugega se v svojem početju lotiva popredmetenja časa. Zavestno ali ne ga rešujeva nematerialnosti in nihanja med odrskim, instalacijskim, osebnim, studijskim časom: ga potiskava v obstoj. Kot dekorativna struktura na polici meščanskega stanovanja.
Performerja na trenutke prav vrhunsko prisotna in včasih prav bebavo štorasta, ko lepo dekorativno strukturo - spomenik času - spravljata na trdna tla.
***
Performans se v najširšem smislu ukvarja z raziskavo različnih vrst relacij, ki jih lahko vzpostavita dva človeka, v kombinaciji z raziskavo dveh različnih modusov delovanja: igrivo-senzibilnim in utilitaristično-kategoričnim.Gonilo prosesa je raziskovalno vprašanje, kako se dinamično vzpostavljajo in spreminjajo prostor, medsebojni odnos performerjev ter njun posamezen odnos do prostora ali stvari v njem, če je njun medsebojni stik a) direkten, b) posreden preko pravil igre, teme, predmeta ali pa c) ko samo soobstajata. V njunem delovanju se sočasno prepletata še koncepta »play« in »game«.
Tako performerja kot zunanji opazovalci so zato skupaj v procesu sprotnega razbiranja pravil, prezpoznavanja, »kaj sploh počnet